top of page

Teranyina d'improvisacions

Tot va començar amb un sopar entre amics, un sopar de celebració amb la nota creativa que ens dona, gairebé ens obliga, pertànyer a un grup de whatsapp que porta per títol Trobada d'Artistes. Vaig plantejar la idea de fer un acte d'improvisacions, tota una jornada em vaig atrevir a dir -potser il·luminat per una miqueta més de vi del compte. Aviat la sempre excitadament imaginativa Fina Veciana em va agafar el fil, i tibant-ne d'ell va extreure la idea de la teranyina.

Després van venir dues trobades més, una bastant atzarosa, amb el gran músic reusenc Gerard Marsal, que actuava a Falset improvisant amb una ballarina sobre una de les presentacions que han fet de "Versos contra la violència" diversos col·lectius de les Terres de l'Ebre, que també vaig tenir el plaer d'acollir a Reus . Era massa temptació no parlar-ne de la possibilitat de fer un acte amb aquells mateixos components. Gerard va acceptar de seguida, entusiasmat. Després només va caler convèncer al meu nebot Nèstor Giménez perquè trobés una data entre la seva carregada agenda per tornar a Reus i participar-hi. Naturalment, no va ser fàcil, però al final es van conjuminar les agendes miraculosament i ahir vam desplegar el que era una idea boja en una materialització de performance amb la música de Nèstor i Gerard, la plasticitat de la Fina Veciana que va teixir la teranyina i va capturar-hi les imatges, i les paraules i la poesia que van sorgir de mi. Ens va acompanyar la incombustible Carme Simó, recitant paraules i el poema improvisat que vaig traçar sobre aquells mots atzarosos. I sobretot la complicitat i participació del públic que ens va acompanyar a la Sala Santa Llúcia de Reus -gràcies a ells novament, i especialment al seu president Josep M. Vallès, sempre sol·lícits i oberts a col·laborar, i al nostre Safareig Poètic per prestar el suport i l'empenta necessaris.

Un somni fet realitat, una acció efímera, tènue i subtil com una teranyina. Però que em deixarà un record inesborrable.

Fotografies d'Elena Giménez

Posts Destacados
Posts Recientes
Búsqueda por etiquetas
Síguenos
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page