top of page

"Así te salvas". Els poemes d'un psicòleg ben instruït


Dissabte 29 d'abril vaig tenir l'immens plaer de presentar el poemari del company de distintes activitats i fatigues -com Reus Refugi, la plataforma en què treballa incansablement per la conscienciació de la necessitat d'acollir refugiats i obrir les fronteres als desheretats del món- i també amic -tot i que molt més jove que jo, de fet de la generació de les meves filles-, Xifré Ramos. El poemari, titulat "Así te salvas", i irònicament subtitulat "Poemas de un psicólogo poco instruïdo", és una lluminosa i polièdrica col·lecció de reflexions sobre les seves múltiples inquietuds, fetes en una poesia lliure però rítmicament clara i punyent.

Vaig intervenir al costat de l'editor, el també poeta i inquiet Manuel Rivera, que porta l'editorial Silva, de Tarragona. La meva intervenció, també bastant irònicament, es va centrar en una interpretació psicològica d'uns poemes fets per un poeta que deixa entreveure la seva qualitat de psicoterapeuta. Per això no dubto a anomenar-lo com a poeterapeuta.

En una segona part, Xifré va posar en marxa un veritable acte del que ell anomena multiplicació poètica, en què les frases aportades pels assistents van obrir una veritable descàrrega d'emocions conduïdes pel mateix Xifré.

Una segona presentació, a la recuperada plaça de la Farinera, va tenir lloc el divendres següent, 5 de maig, amb la presència també de Manuel Rivera, de la professora Sara Paco, i una espontània intervenció meva, que va precedir una lectura conjunta de poesia de més espontanis,a quest sí voluntaris.

Posts Destacados
Posts Recientes
Búsqueda por etiquetas
Síguenos
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page