top of page

Un any d'interseccions musicals


Encara que la idea va sorgir abans de l'any que acabem de deixar enrere, durant tot el 2016 he anat sistematitzant un recorregut al meu compte de Facebook (el de Franz Appa) per diferents espais de Youtube on hi ha penjats vídeos musicals, o simples àudios, sovint d'àlbums complets. És dubtós que s'infringeixin els drets d'autors en determinats casos, però no m'hi he entretingut en escrúpols, sabent que finalment els vídeos que han estat denunciats acaben sent eliminats.

En tot cas, els enllaços anaven acompanyats de comentaris biogràfics o apunts crítics personals, que crec que és el que justifica una mínima aportació de valor afegit per part meva.

Seguint la meva tècnica de no abandonar un protagonista d'una entrada i enllaçar-lo per alguna mena de connexió (de col·laboració musical sovint, però no sempre, de vegades per pura proximitat geogràfica), he traçat així una àmplia panoràmica de la música popular contemporània. Ni molt menys exhaustiva, evidentment (aquesta tasca necessitaria no d'un any, sinó de tota una vida i encara seria inexhaurible), sinó guiada per l'atzar i les afinitats personals, no sempre tanmateix corresponents a les meves preferències.

En alguns autors m'hi he entretingut més, com és el cas de Bruce Springsteen i Frank Zappa, i aquí sí que he de confessar que ocupa un lloc molt important la devoció personal.

Sóc conscient que ara caldria elaborar un índex detallat, dia a dia, i encara millor un índex onomàstic, però és una tasca que em resulta ara massa feixuga.

Potser millor és espigolar entre les més de dues-centes pàgines, guiats pel mateix atzar que en bona part ha regit la seva construcció, o bé fer ús de les eines de recerca que ens permet treballar en un document PDF com el que recull ara la totalitat de els entrades d'aquestes Interseccions que van de l'1 de gener de 2016 al 31 de desembre del mateix any. No sempre he estat rou constant perquè es tracti de 365 dies, però el lector que s'hi aventuri no trobarà llacunes importants.

Si voleu donar-li un cop d'ull al document, el trobareu a la pàgina de descàrregues, o directament aquí.

Posts Destacados
Posts Recientes
Búsqueda por etiquetas
Síguenos
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page